Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.05.2013 21:23 - Програмата ОРЕШАРСКИ, СПАСЕНИЕ за България или Спасение ОТ БЪЛГАРИЯ?!
Автор: stefanasenov Категория: Бизнес   
Прочетен: 19101 Коментари: 13 Гласове:
15

Последна промяна: 30.05.2013 12:46

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
В деня когато положиха клетва народните представители от 42-то Обикновено народно събрание и два дни преди президентът да даде мандат за сформиране на правителство на ГЕРБ, ще се опитам да анализирам управленската програма на Коалиция за България с бъдещ премиер г-н Орешарски тъй като шанса да съставят правителство е над 50%. Независимо, че до момента има обявена единствено една политическа, управленска рамка и за много важни въпроси липсва информация, мисля че усилията си заслужават! В общи линии тя има три фундамента и визира краткосрочни и средносрочни мерки в следните направления: Подкрепа на социално слабите граждани, Подкрепа и подобряване на бизнес средата и средства за Укрепване на държавността.   Социална политика Да се намали цената на тока от 1 юли и въвеждане на двутарифна система за домакинствата.
Намаляването цената на тока ми звучи като химера и не виждам как може да се случи. При положение, че НЕК е във технически фалит, а ДКЕВР и енергиини експерти смятат че повече резерви няма, то подобна постъпка би довела до разпад на системата. НЕК към момента дължи между 500 млн. лв. 1 млрд. лв. Само за 2012 г. реализираната загуба е близо 80 млн. лв.
250 млн. евро са с падеж на днешна дата, а бяха отпуснати от група банки начело с БНП Париба. Целта на кредита бе да финансира началния етап на проекта за АЕЦ Белене. Но вместо за това те в голямата си част бяха похарчени за хидровъзела Цанков камък и за текущи разходи?! Падежа беше през 2012 г., тогава НЕК успя да изплати само 55 млн. евро и то благодарение на вътрешен заем от БЕХ. За да се изплати остатъка от главницата се подготвя емитирането на облигации за 250 млн. евро чрез Сити груп, но понеже изисква повече време, то мениджъра на емисията осигурява краткосрочното финансиране от 195 млн. евро. Към края на м.декември.2012 г. е дължала на АЕЦ Козлодуй приблизително 300 млн. лв., а също така има забавени значителни плащания и към ТЕЦ Варна за поддържането на студен резерв.
За да се завърши тъжната картина НЕК е и страна по арбитражния иск на Атомстройекспорт за 1 млрд. евро в Париж.   Въвеждането на двутарифната система за домакинствата, при която ще има две цени на потребената енергия, например до 75 киловата на месец тя ще е по-евтина, а над този праг по-скъпа ми изглежа по-реална. Но трябва да се отговори поне на три групи въпроси:
Реализираната икономия за домакинствата /загуба за НЕК/ кой ще я покрие и дали държавата може да си го позволи?
До преди няколко години се използваше подобна система за потребената енергия в домакинствата и бе изоставена. Какви са били недостатъците и причините и дали те могат да бъдат преодоляни и осъвършенствани?
Една такава мярка дали няма да доведе до санкции от ЕС?
 
Разширяване на енергийното подпомагане. Тази мярка до някъде бе приложена от служебното правителство, като то се опита да разшири и основата на правоимащите. Би било хубаво да продължи да се прилага като политика, стига бюджета да го позволява, а конкретни числа към момента няма?   Промяна в ценообразуването на лекарствата, което да доведе до поевтиняването им. Подобна мярка е много трудно реализируема, особено като членове на ЕС и при либерализиран пазар. Усилията през последните две години на правителството на ГЕРБ доведоха до понижение на цените на няколкостотин медикамента заплащани напълно или частично от НЗОК и увеличени в пъти цени на други лекарства и консумативи извън списъка. Независимо от това цените на лекарствата трябва да бъдат държавна политика и усилията да продължат.   Разкриване на нови места за временна заетост. Това е мярка със спорен, краткосрочен ефект. Независимо от това, в момент когато безработните наближават 16 до 18% и са вече близо 450 000 не бива да се изоставя. Считам, че бюджета няма резерви за допълнителни разходи в тази насока и остават възможностите предлагани от евро фондовете.   Увеличаване на МРЗ от 2014 г., като целта е тя в края на мандата на правителството да достигне 450 лв. Според мен увеличението на МРЗ не трябва да бъде самоцел. МРЗ, която представлява минималната месечна цена на труда и нейната стойност трябва да се базира на емпирични данни – производителност и възможности на икономиката, респективно на бизнеса, работодателите. Едно или няколко несъгласувани с бизнеса и работодателските организации увеличения на МРЗ в момент на глобална финансова криза ще навреди, ще доведе до нови фалити, увеличение на сивата икономика и безработицата. Мнението ми е, че България закъсня с премахването на Минималната работна заплата /останахме едни от малкото т.н. отворени, пазарни икономики, които все още я използват/ и замяната и с почасовото възнаграждение, при което вече ще има минимални прагове на час. С въвеждането на почасовото заплащане ще се увеличи значително гъвкавостта на пазара на труда. Хората ще имат възможност да работят почасово на няколко места, а работодателите ще получат глътка въздух. Мисля, че това ще доведе и до допълнително осветляване на икономиката, а работодателите ще осигуряват работниците и служителите на реалните доходи.   Промяна на плоския данък за физически лица. Идеята за създаването на праг от 310 лв. до който доходите да не се облагат и за двоен данък над доход от 5 000 лв. месечно не я приемам. Идеята на плоския данък е той да бъде еднакъв за всички, като обхваща възможно най-широка основа! Въвеждането на прагове ще го деформира и обезмислят, ще се появят течове и ще се измислят нови методи за ощетяване на държавата. Ако приемем, че работещите в България са около 2,5 млн. души, а около 1 млн. от тях получават или се осигуряват на минимална заплата, то загубата за бюджета ще възлиза на 31 млн. лв. на месец /1 000 000 * 31 лв./, което на годишна база прави 372 млн. лв.?! В Републиканския бюджет за 2013 г., независимо че е с най-голямата разходна част в историята от приблизително 32 млрд. лв., такъв резерв няма. Дори да бъде актуализиран в близките месеци, мисля че отново няма да могат да се осигурят тези средства. Да не забравяме и златното правило – Ако едно нещо работи то не се пипа! А случая с плоския данък е точно такъв!          Връщане на швейцарското правило за индексиране на пенсиите. Категорично подкрепям връщането на това правило, което индексира пенсиите на годишна база с 50% от ръста на инфлацията и осигурителния доход. Отмяната му беше неправилна и несправедлива спрямо всички пенсионери. Те бяха ощетени на общо основание по фискални причини.   Мерки за увеличаване на еднократната помощ за първокласници и парите за отглеждане на дете през втората година от майчинството. Правилни мерки, тъй като подпомагането на семействата с малки деца трябва да бъде приоритет за всяко правителство. Разбира се само по себе си това не е достатъчно, трябват дългосрочни политики, които да стимулират раждаемостта и да създадат предпоставки дългосрочно да се преборим с демографските проблеми.  
Семейно подоходно облагане. Семейното подоходно облагане трябва задължително да бъде въведено, колкото и да закъсня. Чрез него семействата ще могат да оптимизират семейния си бюджет!   За някои важни политики няма информация в публичното пространство, за това ще ги маркирам и се надявам да им бъде обърнато внимание: Премахване на минималните осигурителни прагове. Ако не бъдат премахнати да бъдат намалени и при целесъобразност диференцирането им по райони. Защото съществуват огромни дисбаланси между доходите и покупателната способност в различните райони на страната. Ако имаше логика за тяхното увеличение при растяща икономика и доходи до 2009 г., то за периода 2009 – 2013 г. увеличението им в окото на глобалната криза с над 50% няма обяснение? Да се замрази /да не се увеличава/ поне за две години максималния осигурителен доход, до който се дължат осигуровки. Премахване на горният праг за пенсиите. Това е фундаментален въпрос, който демотивира осигуряващите се. В краен случай да бъде обвързан /увеличаван/ по принципа на швейцарското правило. Спешно въвеждане на втория стълб в здравното осигуряване по подобие на пенсионната система. Част от осигурителната вноска да отива служебно в избран от осигурения универсален здравноосигурителен фонд. Разбиване монопола на НЗОК, чрез създаването на една до две нови, частни здравноосигурителни каси. 
Подробно съм се спрял на темата тук: http://stefanasenov.blog.bg/politika/2012/04/26/zdravnoto-osiguriavane-balans-mejdu-otgovornosti-i-prava.946116 Да се премахне МРЗ и да бъде заменена с почасово заплащане. Да се предприемат спешни мерки, за подобряване регулацията на естествените монополи и доставчици на обществени услуги. Да се промени нормативната база по такъв начин, че да подлежат на контрол като държавни дружества. Да се премахне възможността гореописаните лица да вадят изпълнителни листове от компетентния съд единствено по предоставени от тях документи, данни и справки.
Да се забрани на банковите и небанковите финансови институции да променят едностранно лихвени проценти.
Приемане на Закон за фалит на физическите лица. Да се приеме срок за абсолютна давност на задълженията на физически лица. Да се открият допълнителните резерви в енергетиката – Да се намали за една година поддържания студен резерв от ТЕЦ /тъй като ВЕИ не са подходящи за целта/ до 1/1,5 гигавата и да се обяви конкурс за това кой да го поддържа, с най-важен критерии предложена цена; Да се намали двойно надбавката за пренос на енергия, което ще отпуши износа и ще намали годишните загуби от минималния износ до близо 200 млн. лв.; да се преразгледат документите за пускане в експлоатация и включване към мрежата на новоизградените ВЕИ; Да се забрани на ЕРП да калкулират във фактурите на потребителите си загубите по мрежата и несъбираемите задължения.
Да се отмени данъка върху доходите /лихвите/ от срочни депозити и влогове за физически лица. Идеята за необлагането им от правителствата през последните 20 г. с изключение на ГЕРБ, е че България е развиваща се страна и икономика, която има да наваксва с нивото на доходи и жизнен стандарт. Не на последно място, това е и вътрешния ресурс /резерв/ на икономиката, които при подходяща политическа и икономическа обстановка ще се влее в нея под формата на инвестиции и нови работни места!
При положение, че не бъде премахнато облагането им, лихвите по кредитите на домакинствата да бъдат признати за разход и да намаляват облагаемата основа в годишните данъчни декларации по ЗОДФЛ!
Подробно съм се спрял на темата тук: http://stefanasenov.blog.bg/biznes/2012/10/10/zashto-ne-triabva-da-se-oblagat-dohodite-ot-lihvi-analiz.1008172
Не на последно място и намаляване данъчната ставка за ефективно облагане на ЕТ от 15 на 10%!
Правилно би било да се отмени глупавото решение да се кара на фарове целогодишно! Пак станахме по-католици от папата?! В цяла Европа има само един подобен аналог, а целогодишно се кара на фарове единствено в скандинавските страни по разбираеми причини, но там колите са специално подготвени от производителите. Това решение води до по-голямо изхвърляне на отработени газове в атмосферата /следователно по-голямо замърсяване/ и увеличава глобалното затопляне /научно доказано/! Елегантния ход би бил да се кара на фарове само нощем и извънградско. Да, тогава би имало смисъл!
   
Подкрепа и подобряване на бизнес средата
Предвидените мерки за запазване на плоския данък от 10% за юридическите лица; бързо възстановяване на над 500 млн. лв. забавено ДДС от държавата към бизнеса; над 100 млн. лв. за свършена работа; решителност за борба срещу контрабандата и необявените вътрешнообщностни доставки; забрана за това офшорни дружества да сключват сделки с държавни и общински фирми и да получават средства и имоти от бюджета и ЕС; намаляване и ограничаване на административния натиск върху бизнеса; премахване на практиката приходните агенции да се използват за силов натиск върху данъкоплатците; спиране на практиката недостигът на приходи да се запълва с неданъчни глоби и санкции; намаляване на държавните и ведомствените такси особено за стартиращ бизнес са ПРАВИЛНИ. Те трябва да се приложат максимално бързо и с твърда решимост!   Освен тях ми се иска да видя приложени на практика и следните принципи и мерки: запазване /дългосрочно/ на необлагаемостта на средствата получени от сделки с ценни книжа на регулиран пазар; ангажимент за продажбата на БФБ на стратегически инвеститор в срок до една година; политики за възстановяването и развитието на капиталовия пазар като мярка за подкрепа на икономиката и бизнеса, вкл. въвеждане за търговия на нови инструменти и деривати; подкрепа за селското стопанство и туризма, като структуроопределящи отрасли, които могат да станат локомотива за излизане от кризата; приемане на нов Закон за собствеността и ползването на земеделските земи и Закон за арендата тъй като са несъвършенни и променяни над сто пъти; приемане на Закон за комасацията на земеделски земи; отваряне на глави от еврофондовете с осигурен бюджет, бенефициенти по които да са общините и собствениците за комасация и хидромилиорации /напояване и защита от наводнения/; въвеждане на принципа на мъчаливо съгласие за цялата държавна администрация; промяна на нормативните актове по такъв начин, че при маловажно нарушение бизнеса да не бъде глобяван, а да получава предписания задължителни за изпълнение; да се въведе електронното правителство и електронни системи на общините в максимално кратки срокове; заработване на системата за електронен здравен картон /досие/; личните карти да бъдат с чип по Естонският модел, които да позволяват достъп до всички електронни услуги предоставяни от държавните и местни власти без да е необходимо закупуването на УЕП и т.н.! Искам да обърна специално внимание и на абсурдната пълна забрана за тютюнопушене?! Подобна пълна забрана има точно в три държави от ЕС! В Швейцария бе отменена за по-малко от година, а в Хърватска само за няколко месеца! Бизнеса инвестира близо 200 млн. лв. в специални помещения за пушачи и най-нормалното би било да се върне стария режим! 
 
   
Укрепване на държавността
Мерките за създаване и прилагане на нов модел на взаимодействие между парламентът и правителството; редовни отчети на кабинета за изпълнение на програмата за управление; конструиране на нов тип парламентарен контрол; задължение за периодично участие на министри в заседанията на комисиите в 42-то ОНС; незабавни мерки за овладяване на битовата престъпност, която тормози от години българското общество; възстановяване на нарушения баланс между МВР и ДАНС; обсъждане и актуализиране на проекта на споразумение за партньорство с Европейския съюз и комисия за периода 2014-2020 г. с участието на НПО отново са в правилната посока, но много зависи дали, как и кога ще бъдат приложени!
Що се отнася до намерението за спиране на безразборното използване на СРС чрез надежден и независим надзор върху тях, не е достатъчно. Според мен е необходимо изваждането на СДОТО от МВР и създаването на независим парламентарен и граждански контрол над нея. Вменяване ЗАДЪЛЖЕНИЕТО на службите за сигурност да уведомяват писмено в едномесечен срок гражданите станали обект на специално мероприятие, когато няма установени и събрани данни за престъпление!
Да се създаде работна група включваща представители на всички парламентарно представени партии, извънпарламентарни - СДС, ССД, НДСВ, ДСБ, България на гражданите, Обединени земеделци, НФСБ, ВМРО, РЗС и гражданското общество, които в срок от една календарна година да подготвят промени в Конституцията. След изготвянето, НС в срок до една година /общ срок до две години/ да ги приеме. След приемането им НС се саморазпуска и се свиква ВНС.
Да се премхне основната деформация в осигурителната ни система. Да се продължи реформата от държавната администрация с полицията и армията. Да се увеличат възнагражденията на всички служащи с размера на месечните им осигурителни вноски. След това всеки месец да им бъдат удържани. Към момента с приблизително 35 хил. армия и над 60 хил. полиция, държавата превежда към НОИ вноските им когато пожелае и колкото пожелае. В най-добрия случай на тримесечие. Ако бъде решен този проблем, обществото ще има по-голямо чуство за справедливост!
Изключително важно е да се укрепи и доразвие местното самоуправление. За целта са необходими, както политическа воля, така също и визионерство. Защото едно самостоятелно, овластено и добре работещо местно самоуправление е гаранция за положителното бъдеще на държавата!
Ще се спра и на друг важен проблем. А именно лиспата на Закон за търговско-индустриалните камари?! България е единствената членка на ЕС, в която липсва подобен закон? Такъв има дори и в Турция! Липсата на подобен нормативен акт води до ЛИПСАТА на легитимност на диалога държава - бизнес. Чрез приемането на подобен закон ще се поправи една ФУНДАМЕНТАЛНА грешка. Чрез него ще се постигне така нужната ЛЕГИТИМНОСТ на диалога между бизнеса и властта. Което от своя страна ще създаде благоприятни условия за успех на бизнеса, следователно и за по-голям икономически растеж. А ако бизнеса, икономиката вървят то веднага ще се усети благоприятното влияние и върху другите сфери!

С тези свой мисли изказани на глас, нямам самочуствието че съм бил напълно изчерпателен. Дано поне съм бил полезен! Господ да пази България!



Гласувай:
15
0




1. zarenkow - Винаги се е знаело , какво е необходимо да се прави и да не се прави.
22.05.2013 19:35
Некомпетентността и личния интерес на знаещите и облечени във власт са били доминанта за съжаление.
цитирай
2. stefanasenov - здравейте,
22.05.2013 20:11
zarenkow написа:
Некомпетентността и личния интерес на знаещите и облечени във власт са били доминанта за съжаление.


Съгласен съм с Вас!

Поздрави! :)
цитирай
3. sande - Не си губете времето с четене!
22.05.2013 20:54
Ако Орешарски бе умен, на БСП/БКП ли щеше бъде кандиат за премиер?
цитирай
4. stefanasenov - Здравейте,
22.05.2013 21:06
По принцип живота ме е научил да не избързвам и да не обобщавам .. .
БСП се реформира през годините, показа че не е лидерска партия, а факта че г-н Станишев е лидер на ПЕС в ЕП говори много!
За мен г-н Орешарски бе добър финансов министър, единствен който си позволи риска и пое отговорността да въведе плоския данък по време на тройната коалиция. Данъчна реформа, която не посмяха да осъществят дори правителствата на Костов и Сакскобуртготски.
Освен това е добър финансист и икономист, с ДЕСНИ възгледи. Надявам се да успее да балансира и да бъде успешен.

Поздрави! :)

P.S. За да ме разберете правилно аз съм с десни, консерваторски разбирания. Но в момент, когато автентичното дясно не е представено в парламента /след повече от 10ет годишни усилия/, мисля че трябва да бъдем разумни прагматици.
Най-добро би било надпартийно, експертно правителство подкрепено от всички партии представени в 42 НС с мандат от две години. След което да се свика ВНС.
Друг компромисен вариант би бил в този срок да се състави правителство между ГЕРБ и БСП!
цитирай
5. stefanasenov - Продължение ...
22.05.2013 21:09
Ето какво съм написал по темата: http://stefanasenov.blog.bg/politika/2013/02/24/antikrizisni-merki-za-ikonomichesko-vyzstanoviavane-i-promia.1057316
цитирай
6. dinkov - Динков
24.05.2013 19:25
Бих добавил и регулация на големите хипермаркети. Оказа се, че от 27 държави в ЕС само България ги е оставила без никаква регулация. А те смазаха голяма част от дребния и среден бизнес, които няма достъп до търговска площ. На кому е нужно немалка част от паричната маса да изтича извън страната и да обогатява чужди държави, а много български граждани да нямат препитание. Главната функция на всяка една държава е да защитава интересите на своите граждани, а не на големите чужди вериги. Това няма нищо общо с ксенофобията. Глупостите от рода, че те са големи инвеститори си е просто глупост. В сферата на потреблението те не създават нова стойност, а са тук с единствена цел печалба, което си е съвсем нормално. Но реален инвеститор е този който създава нова стойност и по този начин създава пари които остават в националната държава, увеличават нейната парична маса и по този начин прави по-богата държавата и населението, а не да намалява паричната маса посредством реализация на преобладаващо вносни стоки и износ на печалбата. Имам постинг на тази тема "ФАЙДАТА ( ползата ) И ГЛУПОСТТА ОТ ЧУЖДЕСТРАНИТЕ ХРАНИТЕЛНИ ВЕРИГИ !!! Ако ти е интересно прочети го.
Ицко
цитирай
7. stefanasenov - Здравейте,
24.05.2013 21:14
Съгласен съм с Вас относно големите хранителни вериги, хипермаркети. По различни изчисления годишния оборот е около 5 млрд. лв. Влизайки в България те обогатиха българския потребител с опита си и възможността да може да едно място да си напазарува всичко необходимо на конкурентни цени. Логично те доведоха до фалит и редица малки и средни магазини, което обаче не противоречи на принципите на пазарната икономика.
Друг е въпроса, че се възползваха от вратичките в родното законодателство и пасивността на държавните институции, което доведе до положение на неравнопоставеност на българските производители. Които са принудени или да се съгласят на общо основание с наложените договорни условия, вкл. входни такси, бюджети за реклама, промоции, рождени дни и т.н. или да изпаднат от пазара по простата причина, че няма да има къде да реализират продукцията си.
Дано поне този път КЗК да си свърши работата след като обяви, че започва проверка за изпълнението на задължителните предписания по договорката от миналата година. Които според браншовите организации на производителите не се изпълняват .. ?!
Големите вериги хипермаркети, ЕРП, ВиК, ТЕЦ и търговията на дребно с горива удрят най-много и тормозят българина! За това е необходимо подходящо законодателство и контрол над спазването му!
Разбира се не бива да се стига до крайности. Не трябва да има ощетена страна. Но трябва да се спазва закона и интересите и правата на гражданите!

Поздрави! :)
цитирай
8. demograph - Ореха и днес не каза нищо за митническата политика
28.05.2013 01:37
Контрабандния внос на земеделска продукция от Турция, Гърция....и от къде ли не, утрепа българското земеделие!
цитирай
9. stefanasenov - Здравейте,
28.05.2013 13:12
demograph написа:
Контрабандния внос на земеделска продукция от Турция, Гърция....и от къде ли не, утрепа българското земеделие!


В комбинация с връщането на земята в РЕАЛНИ граници и с ЛИПСАТА на политика в сектор земеделие! Само ЗСПЗЗ и ЗА са променяни общо над 100 пъти.

Поздрави! :)
цитирай
10. apostapostoloff - Тази програма няма да се реализира,
28.05.2013 16:58
защото Орешарски няма да стане премиер. Утре и ГЕРБ, и "Атака" ще играят курвачка и няма да гласуват кабинета.
Чува се също така, че ГЕРБ са подкупили с огромни суми няколко джагали и бесерасти, така че провалът на Орешарски е повече от сигурен!
цитирай
11. stefanasenov - Здравейте,
28.05.2013 18:46
Дано не сте прав ..!
Моето мнение е, че България има нужда максимално бързо от работещо правителство. Което трябва да извърши спешно редица болезнени и непопулярни реформи.
Тук съм се спрял на това, какво според мен трябва да се направи: http://stefanasenov.blog.bg/politika/2013/02/24/antikrizisni-merki-za-ikonomichesko-vyzstanoviavane-i-promia.1057316

Поздрави! :)
цитирай
12. demograph - Дали още си вярвате?
06.06.2013 20:42
Правителството на ТИМ - АЕЦ, запазване на монополно супервисоките цени на тока, реабилитация на мафията, завой към Русия... Чукнете тук. Татяна Дончева казва кой кой е...
http://www.mediapool.bg/%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%8F%D0%BD%D0%B0-%D0%B4%D0%BE%D0%BD%D1%87%D0%B5%D0%B2%D0%B0-%D1%81%D0%B5%D0%BC%D0%B5%D0%B9%D0%BD%D0%B8%D1%8F%D1%82-%D0%BA%D1%80%D1%8A%D0%B3-%D0%BD%D0%B0-%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%88%D0%B5%D0%B2-%D1%82%D0%B8%D0%BC-%D0%B8-%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B9-%D0%B8%D0%B7%D0%BB%D1%8A%D1%87%D0%B8%D1%85%D0%B0-%D0%BC%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B5-news207280.html
цитирай
13. stefanasenov - Здравейте,
06.06.2013 20:50
Живота ме е научил да вадя изводи от действия, а не от публикации ...!
Всеки премиер и всяко правителство има право на кредит на доверие в началото.
Мисля, че до 100 дни вече ще имаме достатъчно информация да съдим за на(не)направеното към този момент.

Поздрави!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: stefanasenov
Категория: Бизнес
Прочетен: 694525
Постинги: 207
Коментари: 1295
Гласове: 6589
Календар
«  Май, 2018  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Блогрол